dinsdag 29 maart 2011

Leesvoer

Echtgenoot en ik hebben een presentatie van een boek over gevelstenen in Maastricht bijgewoond en willen per trein terug naar huis.
We mogen nog niet instappen want eerst moet de schoonmaakploeg van voor naar achteren de trein van alle rommel ontdoen en de toiletten schoonmaken.
Aan de ene kant is het een prettig gevoel dat we straks in een schone trein kunnen reizen, aan de andere kant biedt het niet de kans een vergeten weekblad of de bijlage van een krant te vinden. Echtgenoot heeft straks zijn nieuwe aanwinst om in te lezen. Ik heb vergeten iets in die boekwinkel te kopen. Te druk geweest met bijkletsen.
Na enige tijd krijgen we toestemming om aan boord te gaan en inderdaad er is niets blijven slingeren. De heren hebben grondig opgeruimd.
Ik richt mijn blik op het perron juist als de schoonmaakploeg voorbij komt. Hun karretje is volgepakt met vuilnis, kranten en ander leesvoer. Maar niet alles gaat bij het afval.
Een van de mannen is verdiept in de Playboy en kijkt op als hij ter hoogte van de coupé is waar wij zitten. Onze blikken kruisen elkaar, hij ziet wat ik zie en grijnst breed. Daar gaat mijn vermaak voor de terugreis.

2 opmerkingen: