dinsdag 5 april 2011

Je zult eraan moeten geloven

Mijn voeten gaan steeds meer pijn doen. Ik merk het voor het eerst bij de mooiste schoenen die ik heb, smalle leest en een klein hakje. Ik bombardeer ze tot zitschoenen. Maar als je naar de schouwburg wilt lopen, voldoen zitschoenen niet. Dit paar ruimt het veld, voor een wat degelijker stel met nog enige charme. Mijn werkschoenen zijn altijd al van het degelijke soort geweest en daar houd ik het nog een tijd op vol.
Zomerse sandaaltjes met van die kekke riempjes, worden op bepaalde plekken aan mijn tenen, helse riempjes. Ik zie het oerdegelijke schoeisel, ook voor de vrije tijd, opdoemen.
Ik heb er nachtmerries van.

Elders in mijn lijf beginnen er ook pijntjes te zeuren en de gang naar de huisarts is onvermijdelijk.
Ik zal hier niet mijn hele medische dossier lichten maar de zooltjes van de podoloog moet ik toch noemen. Want sinds ik die dingen kreeg aangemeten gaat het met de pijn in mijn voeten beter. Helaas passen de hulpstukken lang niet in alle schoenen. De tijd van pumps en ander charmant looptuig is voorgoed voorbij.
Ik moet eraan geloven, schoenen met veters of klittenband en zo weinig mogelijk versiering.
Als de stiknaadjes op de verkeerde plek lopen is het al mis. Dit weekend probeerde ik nog één dag mijn laatste paar zitlaarzen en die moesten er vandaag aan geloven, ik bracht ze naar de kledingbak, met pijn in hart en voeten.

7 opmerkingen:

  1. Je hebt deze schrijfveer heel origineel ingevuld! Ik vond hem echt niet gemakkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar. Alleen zonder de nachtmerries.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk. Het kan nog erger, helpt dat misschien? Ik heb al een jaar of tien aangepaste schoenen waarmee zomaar de indruk gewekt kan worden dat ik klompvoeten heb. (Ik overdrijf een kleín beetje.)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een mooi stuk, Ferrara! Enne... heb je wel eens uitgezien naar schoenen van Gabor of Scholl? Zeer comfortabel en een lust voor het oog ;-) Wel een bietje prijzig (dat dan weer wel)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. maar...swinters suède laarzen en die eerst met een natte leest zelf wat oprekken van binnen (of bij de schoenmaker)? en szomers linnen schoenen draagt ook fijn en is veel keus in tegenwoordig.
    ik loop vanaf mijn 15e szomers op zwarte ballerina's...en opeens werden ze 1 á 2 jaar terug mode! Terwijl ik in de tussentijd echt naar een speciale zaak moest om ze te bemachtigen.
    bij het ouder worden veranderen je silhouette-verhoudingen waardoor hogere hakken soms het hele plaatje verstoren.
    ik ga van de ballerina's in de herfst meteen over op laarzen, werklaarzen met profiel en hele platte laarzen voor gewoon. Betekent dat ik de rest aan schoeisel gewoon weg zou kunnen doen maar dat is nog een hele stap...(steeds weer een stukje loslaten...het went al wel)
    er is een heel fijn merk de naam? Eco ofzo, eigenlijk best hip maar op new age wijze// lopen perfecto.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn jullie allemaal lief voor me. Met dank!
    Ik heb inmiddels al geruime tijd het pad naar de juiste schoenen gevonden. Die laarzen waren een laatste stuiptrekking.

    BeantwoordenVerwijderen