zondag 14 augustus 2011

Trots

Kleinzoon viert zijn achtste verjaardag.
Supertrots is hij op zijn nieuwe fiets met zes versnellingen die hij in de buurt wil showen.
Of er iemand uit het verjaardagsgezelschap zin heeft om met hem mee te fietsen.
Maar iedereen zit nog aan de taart en niemand ziet een tochtje door de buurt met regen op komst als een uitje.
Ik herinner mij mijn eigen verjaardag en het paarse doortrappertje wat ik toen kreeg.
Niks zes versnellingen maar wel zo trots als mijn kleinzoon. Ik bied hem aan met het mee te fietsen.
Nou ja, met Oma fietsen is waarschijnlijk niet helemaal wat hij bedoelt, maar hij neemt het aanbod aan.
Het hele traject dat we afleggen, door de straten waar klasgenootjes wonen, fietst hij ondanks zijn zes versnellingen achter me. Pas als we bijna thuis zijn komt hij naast me fietsen.

5 opmerkingen:

  1. Stoer! Ik herinner me ook nog zo mijn eigen eerste echte fiets. Door opa hoogstpersoonlijk in elkaar gezet (hij was fietsmaker).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moet ik hier nu iets uit opmaken dat niet zo prettig voor deze grootmoeder is? of bedoel je dat niet. waarom fietste hij achter jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat het niet stoer genoeg was, in gezelschap van Oma fietsen en dus deed ie alsof we niet bij elkaar hoorden. Ik kan er de humor wel van zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja, dan had ik het goed begrepen, dan is de titel goed gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht het al, vanwege het 'door de straten waar klasgenootjes wonen' ... maar dat zoiets al in het hoofd van een 8-jarige speelt?!?

    BeantwoordenVerwijderen