dinsdag 6 september 2011

Prominent (vervolg)

Vandaag is onze nieuwe tafel afgeleverd. De firma Prominent heeft zowel telefonisch als schriftelijk de komst aangekondigd met dag, datum en tijdstip.
De heren komen keurig binnen de afgesproken tijd en zetten met groot gemak de tafel in elkaar en op de vertrouwde plek.
Deze tafel is iets langer dan de oude, waaraan we elkaar tijdens het lezen van de krant, enigszins in de weg zaten. Dat euvel is voortaan verholpen.
Als we nu met het complete gezin willen tafelen, kunnen we ruimer zitten. Dat is geen dagelijks gebeuren maar de keren dat het voorvalt, zal het beslist prettig toeven zijn.
Aan de lengte van de tafelkleden hebben we geen moment gedacht.
Ik haal de stapel tevoorschijn en gelukkig blijken er drie stuks ruim te passen.
Alleen met Kerst wordt het zeuren, dat kleed is tekort. Nog ruim drie maanden de tijd om daar een oplossing voor te zoeken of te maken.
Ik stop een briefje in de portemonnee met de maten van de tafel zodat ik, wanneer ik iets vind wat me geschikt lijkt, mijn slag kan slaan. Misschien al in de najaarsvakantie in Belgiƫ of Frankrijk.
Echtgenoot sleutelt de oude tafel uit elkaar en we brengen hem samen naar de garage.
Bij mooi weer volgende zomer mag hij dienst gaan doen in de tuin.

Als we de kamer binnenstappen is de aanblik even wennen. De nieuwe tafel is prominent aanwezig.

6 opmerkingen:

  1. Ja dat begrijp ik, maar je zult echt zonder moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te lezen is voor jullie de eettafel het centrum van het huis. Maar een kleedje? Zo'n ouderwets oma-kleedje of een van plastic?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Papagoose, goed gelezen. Het is een "leeftafel"

    Ik zie het voor me. Een plastic gekleurd kleed onder het perzisch tapijtje waarop de borrelglaasje omvallen. :))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, een tweekranttafel, dat is ook altijd mijn vast criterium geweest. En een 6-cursisten-tafel ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tafelen jullie nog maar even lekker door! Er staat er ook nog een onder de partytent, die godzijdank de storm overleeft heeft!

    BeantwoordenVerwijderen