dinsdag 27 september 2011

Wilhelmina Dubbeltje

“Gutentag, ik plof hier zomaar neer, mijn naam is Tinus Eurocent, ik kom uit Duitsland.”
“Oh hallo, welkom hier ik ben mevrouw Vijftig en naast mijn ligt juffrouw Twintig. Verderop ligt mijn neefje Vijf Cent, hij is wat afwijkend van kleur.
De neven Een en Twee uit de familie Rooie Cent zien we niet veel meer die zijn in Nederland in de ban gedaan.”

“Interessant zeg, bij ons zijn ze nog volop in bedrijf.”

“De familie Tweekleur ligt in het vakje hier achter. Ons apart houden schijnt bij betalen handiger te zijn. Met de duurdere leden uit het eurogeslacht komen wij niet veel in aanraking die hebben weer een andere plek.
Meestal worden wij ingeruild tegen die slappe figuren, dat trekt nogal een wissel op dit vak maar vooral de familie Tweekleur is daarbij vaak aan de beurt. Wij zijn meer geschikt voor parkeermeters en de centenbak van de orgelman.”

“Zeg wie is dat kleintje in de plooi van dit vak?”

“Oh, dat is Wilhelmina Dubbeltje, al heel oud en bijna niets meer waard. Past in geen enkele meter en niemand wil haar hebben als wisselgeld. Ze is alleen nog geschikt voor de verkoop op Marktplaats.
Ik moet gaan de parkeermeter wacht. Succes hier.”

3 opmerkingen: