donderdag 27 oktober 2011

Over mijn vader

Mijn vader, ik weet niet veel over hem.
Ze zeggen dat hij een aardige vent was.
Dat zal gerust, anders waren hij en mijn moeder niet met elkaar getrouwd.
Ze zeggen dat het zo’n leuk koppel was.
Dat is waar, als je de oude foto’s bekijkt.
Mijn vader was een man met ambities en veel idealen
Hij bracht er niet één tot een goed einde.
Mijn vader liet ons gezin in de steek toen ik zeven was.
Tijdens mijn puberjaren was ik daar heel boos over.
Nu denk ik wat genuanceerder.
Mijn vader kon de verantwoording voor een gezin niet dragen.
Maakt hem dat een slechte vader?
Ach nee, hij was een man die zijn idealen najoeg.
Mijn vader had vrijgezel moeten blijven.

4 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat je heel boos was. Heb je later nog een goed contact met hem gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als hij vrijgezel was gebleven, waar was jij dan? Zulke gedachten krijg ik er ook bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net als Schrips denk ik gelukkig dat jij er bent! En verder .. ach sommige mannen blijven en doen het heel goed ... maar er zijn veel mannen die het gebonden zijn niet aan kunnen en hun vrijheid zoeken om ... hun idealen te verwezenlijken. En het typische van idealen is nu eenmaal dat ze zelden te verwezenlijken zijn. Romantisch type die vader van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve reacties. Dank.

    @Marja, tussen mijn vader en mij is het nooit iets geworden.
    Heb geen meelij, het gaat me goed.

    BeantwoordenVerwijderen