zaterdag 17 december 2011

Nummer 1184 Monty Python

Always look on The Bright Side of Life

Jesus Christ Superstar was in 1973 een grote hit. In sommige kringen behoorlijk omstreden. Ik ging naar de bioscoop en kocht de plaat, zoals velen met mij dat deden.
In 1979 kwam The Life of Brian van Monty Phyton uit, dat kon natuurlijk helemaal niet. Dat was godslaterlijk.
Ik genoot van die humor en ging met het grootste plezier naar de bioscoop. Voor mezelf probeer ik dagelijks The Bright Side of Life te zien. Op kleine schaal lukt dat meestal wel.
Ik las op internet dat de heren, die voor deze film verantwoordelijk waren, dat nu niet meer zouden durven. Daar word ik niet vrolijk van.

5 opmerkingen:

  1. God, wat was dat lachen. Vooral die scène waar ze steeds omzichtig om zijn edele delen heen filmen en dan tadaa! de ramen open en de full monty tegenover die menigte.
    Echt treurig dat dat nu niet meer kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi beschreven! Heel herkenbaar. Ja, jammer die angst. Zou toch anders moeten. Maar gelukkig voor ons is het al gedaan en hebben we nog steeds veel om over te lachen. En te zingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, hier mocht ik niet naar toe van mijn ouders. Misschien moet ik hem vandaag de dag nog eens huren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond en vind Monty Python geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat heb ik gelachen met The Life of Brian! Zaaaaalige humor, knotsgekke toestanden, leuke muziek! Hebben de film op DVD! Always look at the bright side of life... tadom tadom... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen