zaterdag 24 december 2011

Nummer 557

Bob Marley and The Wailers

Een van mijn dromen was ooit te gaan paardrijden. Het bleef bij dromen en erover praten. Tot daden kwam het niet tot ik van collega’s een rijzweep cadeau kreeg. Toen moest ik dromen wel in daden omzetten. Vanuit Groningen reed ik wekelijks naar Annen waar ik in een manege les kreeg. Zeven jaar reed ik met veel plezier en niet alleen maar tijdens de lessen. Op een goed moment ben je voldoende amazone om ritten in het bos te maken en mee te gaan op prachtige tochten. Ik kijk er nog altijd met plezier op terug. Wat heeft deze herinnering met Bob Marley te maken? Onderweg naar de manege en later terug naar huis schoof ik steevast het bandje van Bob Marley and The Wailers in het cassettedeck. “Could you be loved”, “Stir it up” ik zong het keihard mee. Ik zal dus de komende dagen in gedachten nog wel eens in het zadel zitten. Voor mij is paardrijden verleden tijd, maar mijn kleindochter is een amazone in de dop. Blij mee.

2 opmerkingen:

  1. Wat een rijzweep al niet kan veroorzaken. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor jouw reactie op mijn blog. Ik zag bij jou ook al meer nummers voorbij komen die ook op mijn lijstje kunnen staan. Dat is "your and my Generation", dan krijg je dat!
    Leuk he, dit!

    BeantwoordenVerwijderen