zondag 11 december 2011

Nummer 88 ABBA

Dancing Queen

Het moet me toch van mijn hart. Het schaamrood op de kaken… waarom eigenlijk?
ABBA, tot nu toe niemand van de vaste Top 2000 leveranciers die ook maar iets van die groep noemt.
Ze wonnen in 1974 het Eurovisie Songfestival en daarna waren ze niet meer weg te meppen.
Ik ging ter wintersport met vrienden en vriendinnen, dat waren onder andere de Gouden Tijden die ik al noemde. En ABBA reisde met ons mee, althans met mij. The Dancing Queen, Fernando, The winner takes it all. Het knalde over de terrassen langs de skipistes en ‘s avonds in de kroegen. LOL! Het zweet en bloed in de skischoenen, wat was dat werken in de lessen, staat me ook helder voor de geest. Maar, tijdens de lunchpauzes en ‘s avonds georganiseerd in de arrenslee naar een kroeg in de bergen, maakte dat harde werken van overdag goed.
Pas later doe je de ontdekking dat je voor het skiën komt, maar dan ben je jaren verder.
Je boekt een appartement, doet tussen de middag boodschappen voor het eten ’s avonds of bent de hele dag onderweg, rugzakje met een boterhammetje en onderweg ergens in een hut een kopje soep.
Ook dat waren Gouden Tijden, ik ben blij dat ik beide ervaringen heb bijgeschreven in het boek der herinneringen.

1 opmerking:

  1. Mag best hoor, ABBA. Het waren toch vooral de meisjes die het leuk vonden. Of wij jongens durfden er niet voor uitkomen. The Eagle is best een mooi album. Ik heb zelf nooit lp's van ABBA gekochten, maar nu hebben we wel een verzamel-cd.

    BeantwoordenVerwijderen