maandag 16 januari 2012

Blogsores

Vorige week donderdagavond schoof ik achter de laptop en wat blijkt, mijn blog loopt vast.
Tot mijn verbazing zie ik dat onder de reacties de woorden beantwoorden/verwijderen zijn toegevoegd.
Ik kan er alleen niet meer bij. Bij de laatste plaatsing kan ik nog iets toevoegen, maar dat verschilt per dag.
Het voelt alsof je voor je huisdeur staat en de sleutel bent vergeten. De buurvrouw is ook niet thuis, dus de reservesleutel is onbereikbaar.
Ik probeer bij andere bloggers een bezoekje af te leggen en bij sommigen gebeurt hetzelfde.
Ik kan niet reageren, zie een wit vlak of het blog staat vast.
Navraag via de mail maakt duidelijk dat er “iets” gaande is in de blogwereld. Er zijn meer klachten. Geen idee wat te doen. Bij Blogger word ik niet wijzer.
Nu na vier dagen is er nog steeds niets veranderd. Verbazingwekkend wat een vastgelopen blog met mij doet.
Ik erger me wezenloos. Word boos. Bezit mijn ziel in lijdzaamheid. Niets helpt.
Volgende maand zou ik mijn eerste blogverjaardag vieren. Maar op deze manier is er bij Ferrara weinig lol te beleven. Gelukkig zorgen blogvrienden elders voor de nodige vrolijkheid.
Op het moment van plaatsen kom ik tot de ontdekking dat de lay-out van de berichtenpagina is veranderd.
Dat voelt als een soort inbraak.
Een berichtje vooraf was wel zo aardig geweest. Ben benieuwd naar reacties. Of ik ze kan beantwoorden wachten we maar af.

8 opmerkingen:

  1. Hé Ferrara, kop op. Laat je er niet onder krijgen. Ik ervaar soortgelijke dingen. Niet bij mijn eigen blog, maar bij anderen: wit scherm, niet kunnen reageren e.d.
    Ik heb geen idee wat er aan de hand is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nadat ik bij jou heb gereageerd, loopt je blog vast en krijg ik vervolgens een wit scherm. Ik moet dan opnieuw jouw homepage aanklikken en dan kan ik weer verder, bv deze reactie plaatsen. ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ellende. Probeer je reacties te veranderen in een pop-up veld. Dat wil nog wel eens helpen.
    En als je IE hebt, stap dan over op Mozilla Firefox. Die browser correspondeert beter met Blogger.
    Succes, meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gelukkig ondervind ik weinig last maar wie weet ben ik straks aan de beurt ....het zal zich wel weer oplossen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bij mij lukt het reageren op blogs tot nu toe steeds zonder problemen, 'fingers crossed'!. Ik gebruik Mozilla firefox als browser. Maar ik merk wel op dat sommige van mijn eigen berichten niet voorkomen in de blogroll van mijn volgers zodat ze niet kunnen zien dat ik een nieuw bericht heb geplaatst (ik denk dat het vandaag weer zover is!). Dit is al meermaals gebeurd en ik merk het doordat er plots geen of bijna geen reacties komen om dat bericht! erg vervelend, vooral als je denkt van "nu heb ik wel iets leuks geschreven", want je schrijft natuurlijk om gelezen te worden en om reacties te krijgen... Weet ook niet wat er aan de hand is!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb zonet een bericht van Blogger gevonden waarin ze melden doende te zijn met aanpassingen. Dat klopt wel want op de pagina waar je berichten aanmaakt is inmiddels weer iets gewijzigd. Ik heb mijn goede humeur hervonden en besloten dat ze mij niet gek krijgen. Dank voor jullie reacties, dat heb maar alvast gezegd. Prijs de dag niet voor het avond is, nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wel, dan zullen we nog wat geduld uitoefenen nietwaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nou, nou, hij doet zowaar even normaal. ik kom hier en kan reageren en kon ook de lijst vergroten( ajbwib) zonder storing.

    quetoi!

    BeantwoordenVerwijderen