zaterdag 21 januari 2012

De rol van de moeder

Als ik jou was zou ik…
Heb je wel…
Denk je eraan dat…
Ik zou toch…
Zal ik niet even…
Misschien toch beter dat…
Je gaat toch niet…
Als het mijn kind was dan…
Ik zou het wel weten…
Pas maar op…
Daar krijg je spijt van…
Bekijk het eens van mijn kant…

Maar ook

Ik pas wel op
Leen de auto maar
Ik breng je wel even
Kom maar eten
Doe ik voor je
Bel me, als het niet lukt
Kan ik iets voor je doen?
Je hebt groot gelijk
Natuurlijk is het een sukkel
Wat zie je er goed uit
Blij met je
Kom niet aan mijn kleinkinderen

5 opmerkingen:

  1. Te gek leuk, om het zo onder elkaar te zetten. Het ja en het nee geeft samen een ongekunsteld beeld. De indruk die na lezen overblijft is mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag in de Herberg dat je een bloje geschreven had. En ja echt heel mooi, hier kan ik me wel in vinden. Dit is echt aanmoederen! Eens met het commentaar van @Schrips!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gedaan. Dat dekt de lading wel zo ongeveer. :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. in het 2 gedeelte praat je tegen een "iemand"
    maar aan t eind zeg je daartegen:"kom niet aan mijn kleinkinderen"
    dat liet mij het lezen alsof je dat laatste tegen de vader of moeder van die kleinkinderen zegt.

    BeantwoordenVerwijderen