dinsdag 28 februari 2012

Het nieuwe wassen

In veel verzorgings en verpleeghuizen is de dagelijkse was- of douchebeurt vervangen door een, in verzorgende lotion gedrenkt, washandje. Douchen mag nog één keer in de week.
Als u vaker wilt douchen, moet u dat uitruilen tegen een andere service die nog mondjesmaat kan worden aangeboden.
Het mes snijdt hier onevenredig aan twee kanten. De cliënt een zachte verzorgde huid en de instelling bespaart op waskosten, tijd en aandacht.
Het  nieuwe wassen, een sprong vooruit...

Hekwerk Zierikzee

foto ferrara
 

6 opmerkingen:

  1. Ik neem aan dat je dit cynisch bedoelt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, heb puntjes gezet, dat maakt het hopelijk duidelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net terug uit de stad en bij de HEMA verzorgende reinigingsdoekjes gekocht. Zo lekker voor mijn ouder wordende huid. Ik wil echt niet iedere dag onder de douche zonder daarna weer helemaal in het vet te zijn gezet. Dus heb ik zelf met een zekere regelmaat de doekjes dag ingesteld. Mijn zus doet het ook. Echt lachen: 'gaan we onder de douche of doen we een doekjesdag?'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Sagita, jij en je zus kunnen daarover zelf beslissen. Voor mijn part ga je nooit meer douchen, maar uitruilen tegen een dienstverlenende service, daar gaat het me om. Marktwerking in de zorg. Bah!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor Ferrara het principe van eigen keuze is heilig en ik ben het met je eens dat marktwerking in de zorg de ondergang van de zorg is.

      Verwijderen
  5. De opkomst van de manager leidt tot de ondergang van de patient, ofwel de client zoals dat tegenwoordig heet.
    Schande!

    BeantwoordenVerwijderen