dinsdag 17 juli 2012

Beurs

‘s Avonds laat, na een gezellig etentje bij vrienden, wordt mijn aandacht afgeleid door blauwe sierverlichting langs de oever van het kanaal. Storend voor de omgeving is mijn conclusie. Je zult er vanuit je kamer elke avond het zicht op hebben. Het is gevaarlijk ook, ik blijf kijken naar het licht en neem daardoor de bocht in het fietspad, om op de helling naar de brug op te komen, iets te nauw.
Het voorwiel van mijn fiets raakt de stoeprand en ik weet meteen. Hier is geen vangen aan.
Met een klap storten fiets en ik ter aarde. Echtgenoot heeft al vaart gemaakt en is halverwege de helling als hij hoort wat er gebeurt. Hij maakt onmiddellijk rechtsomkeert, maar een jonge man, op weg naar een avondje stappen in de stad, is eerder bij me en helpt me op de been.
Ik voel pijn op diverse plekken, maar constateer dat alles nog heel is. Ook mijn fiets blijkt tegen een stootje te kunnen. We bedanken de hulpverlener die zijn gang naar het uitgaansleven voortzet.
In rustig tempo fietsen we huiswaarts, waar ik meteen de arnica hanteer en heup en elleboog insmeer.
Na een nacht slapen, is er bij elke beweging spierpijn en blijkt mijn rechter duim ook nadelige gevolgen van de val te ondervinden. Ik trek de fles arnica nog maar eens open en neem een paracetamol.
Die dag functioneer ik op een laag pitje.

foto internet

6 opmerkingen:

  1. je moet dus bij het fietsen VOOR je kijken!(glimlach) beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, arme ziel. Sterkte ermee.
    Ik vind dat blauw eigenlijk ook helemaal niet mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als de foto weergeeft wat je zag, vind ik het eerlijk gezegd wel mooi. Maar blijf voorzichtig rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was echt zo blauw en getrapt aangebracht.

      Verwijderen