woensdag 18 juli 2012

Dit gaat niet zomaar over

Schrijven

Het gevoel te willen schrijven gaat niet meer over. Elke dag houdt het me bezig.
Nooit op pad zonder een notitieboekje. Ogen en oren altijd en overal open.

In de vakantie las ik weer eens Martin Bril.
Die man kon jaloersmakend schrijven over wat je ziet, hoort en al of niet beleeft.
Bril zegt regelmatig bij een observatie: “Zo zou het kunnen zijn”. En dan volgt een verhaal.

Ik probeer het al jaren, schrijven over de kleine zaken van het leven. Wat ik hoor en zie probeer ik tot een verhaal te maken. Altijd maar die gedachte: “Kan ik hier iets lezenswaardig van maken.”
Ambities voor een roman of thriller zijn er nooit geweest en gaan ook niet komen. Dat leert mij het lezen in het Boekschrijfboek. info@heldenreis.nl
Ik ga voor de korte verhalen, de observaties en de afgeluisterde gesprekken. De schrijfveren zijn daarbij een geweldig hulpmiddel. Plannen voor het schrijven van een boek heb ik vooralsnog niet.
Een graag gelezen blog maken, dat is mijn streven. Ik heb er mijn handen vol aan, maar er komt niet genoeg uit. Desondanks, dapper voorwaarts.

Overgaan, doet het niet.

6 opmerkingen:

  1. Herkenbaar. Schrijfuitdagingen kunnen ook enorm helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaja ik voel het helemaal met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig maar. Blij dat het niet over gaat. Hoop nog lang van je heldere en verzorgde schrijfstijl te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zelfs dit maak je weer tot een leuk logje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en intiem inkijkje! En ja schrijven is verslavend!!!

    BeantwoordenVerwijderen