zondag 15 juli 2012

Ondernemingslust

Als ik de telefoon opneem vraagt een innemende stem of ik een product van hem wil aannemen.
Ik wil het gesprek overnemen en zeggen dat ik dat niet wil. De jongeman is sneller en blaakt van ondernemingslust. Zijn stem babbelt in mijn oor dat ik toch echt de te gekke energieaanbieding moet nemen.  Deze kans voorbij laten gaan maakt mij een dief van mijn eigen portemonnee.
Ondertussen besluit ik dat ik me niet laat beetnemen en onderneem een poging de televerkoper het zwijgen op te leggen. Zijn snelle tegenreactie beneemt me de adem en het gebabbel gaat voort. Als hij klaar is met zijn relaas en vraagt: “En wat vindt u ervan, zal ik uw gegevens noteren”, neem ik het initiatief over en klets hem plat door te zeggen dat ik in het belmenietregister sta en enorme lust heb stappen te ondernemen tegen telefoonterreur. De energieverslinder neemt zijn verlies en wenst mij nog een prettige avond.

5 opmerkingen:

  1. ja ja zo gaat dat inderdaad.misschien moet je persoonlijk worden en allerlei dingen vragen die er totaal niet toe doen maar hem tot blozends toe laat schrikken hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig dat jullie aleen op de inhoud ingaan, waarvoor dank.
    Niet opgevallen dat ik varieer op het werkwoord nemen?

    @Novelle, mijn echtgenoot heeft dat ooit een keer gedaan. Hij had dat advies uit de VPRO-gids. Lachen. De televerkoper wist niet wat hem overkwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja nu zie ik die variatie.....knap gedaan!
    groetjes van Novelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag het ook niet... Neem me niet kwalijk.

    BeantwoordenVerwijderen