dinsdag 7 augustus 2012

De Strijd

Vanmorgen het normale ritueel van opstaan, douchen enzovoorts.
Als laatste de schoenen aan de voeten, tot zover niets bijzonders.
Ik kom tot staan en daar is zomaar vanuit het niets, lage rugpijn.
Niet met een pijnscheut, niet vanwege een onverwachte beweging, nee het zakt erin en het blijft de rest van de dag prominent aanwezig.
Ik bind de strijd aan. Blijven bewegen is het beste. De wasmachine vullen en later de was aan de lijn buiten. Dat betekent traplopen en dus bewegen. De wasmand zet ik hoog op de vuilnisbak want bukken bevalt me niet. Bij het vastzetten van de wasknijpers doe ik extra strekoefeningen. Je weet nooit waar dat goed voor is. Achter de computer hou ik het niet lang vol.  Een rondje postbus en glasbak, bewegen zal ik.
De was droogt snel, de strijkplank zet ik in de hoogste stand en terwijl ik de strijkbout hanteer strek ik de rugspieren nog weer eens extra. Echt helpen doet het niet.
Ik neem een paracetomol en als ik dit stukje heb geplaatst, ga ik een straatje om.

9 opmerkingen:

  1. ja het kan soms een echte strijd zijn als je pijn moet verbijten.Mooi beschreven Ferara en ik wens je een spoedig herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. been there done that: om en om de knie naar de kin, en dan beide knieën. Dan om en om de benen 'langer maken.' Niet was ophangend doch liggend.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Hella, elke ochtend doe ik ze die oefeningen, maar toch...

      Verwijderen
  3. Flink! zó pak die rug aan!( en je karaktervorming erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je een bad? Hol, bol, hol in het warme water. Daar heeft manlief veel baat bij. Nog beter: in een warm zwembad de foetushouding aannemen en onder water rondjes draaien. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die strijkbout moet je op je rug zetten! Goed warm houden en dan heb ik hier nog een hondje in de aanbieding! Iedere dag een flinke wandeling met Jip en dan ... ja dan het toch afwachten!
    Sterkte want het is wel heel erg vervelend!
    Ik moet toch altijd erg lachen om de manier waarop je dit weer op papier zet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ook vaak rugpijn gehad, erg lastig! sinds ik een nieuw, speciaal hoofdkussen heb in bed lijkt het probleem opgelost....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. in tijden van gezondheid de rugrol doen, elke dag, ter versteviging.
    en zonder kussen op een harde matras slapen is wat mij helpt.dat hoofdkussen van Hilde werkt inderdaad. Ook nam ik wel eens zoon autostoelmassageding met al die houten kralen en sliep daarop( dat was best lastig maar ik werd als nieuw wakker.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank jullie allemaal voor de adviezen. Ik ben vandaag de dag weer met de infrarood sauna begonnen. Poosje niet gedaan omdat het van dat heerlijke weer was. Oefeningen doe ik echt elke ochtend, voorgeschreven door de fysio, bevalt uitstekend.
    Tempurkussen voldeed op den duur niet meer. Ik slaap het lekkerst met een klein voegkussentje in mijn nek. De zooltjes van de podoloog kan ik niet meer zonder. En zo pielen we wat af, nietwaar? Maar de artrose wil zo af en toe van zich laten voelen, denk ik. Ik mocht het eens vergeten...
    Dank voor jullie meeleven,ik waardeer het zeer. Zullen we het dossier hiermee sluiten?

    BeantwoordenVerwijderen