maandag 29 oktober 2012

Herfst

Door foutieve handelingen raakte ik gisteren dit stuk kwijt.
Ik krijg het niet terug op de oorspronkelijke plek


Een teruggevonden opdracht van de schrijfcursus die ik ooit volgde

Als…
de bladeren vallen
de bladeren kleuren
je bladeren moet harken
de paddenstoelen uit hun krochtjes komen
de ochtenden mistig beginnen
de caravan naar de stalling gaat
de strandhuisjes opgeruimd zijn
de beaujolais arriveert
je rozenbotteljam maakt
je aan jachtschotel denkt
je trek krijgt in stamppot
mijn man erwtensoep gaat maken
de wielen van de NS vierkant worden
de vogels trekken

dan is het herfst.


6 opmerkingen:

  1. Leuk. Plaats een linkje bij Gabi. Dat waardeert ze enorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zo!!!
    Lijkt me allemaal helemaal te kloppen ;-)
    Dan is het herfst.

    Zo zie je maar, ik kook morgen boerenkool...

    Een fijne voortzetting van de week,

    Gaabs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reprise van jou blijft ieder jaar weer te gebruiken omdat ie tijdloos is.
    Groetjes Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke invulling, niet standaard opmerkingen die je bij de herfst verwacht, echt verfrissend anders, leuk hoor!

    Gelukkig hoeven we niet te wachten tot het herfst is om stampot en snert te eten, ik lust (en kook) beiden ook in de zomer als het bloddyhot is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja deze is leuk Ferrara! volledig mee eens, en een leuk schrijfsel heb je gemaakt voor die opdracht! groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen