maandag 29 oktober 2012

Ongewenst Exhibitionisme

Gisteren plaatste ik een stukje met de titel Skinny Jeans
Ik speurde op internet naar een leuke afbeelding van een dergelijk kledingstuk.
Er is genoeg te vinden, maar aangezien ik niet zeker was van de rechten besloot ik geen afbeelding te gebruiken.
Maar wat is het gevolg van die zoektocht? Overal poppen nu reclames op van skinny jeans.
Ik vind dat ongewenst exhibitionisme van de reclamemakers. Ik wil al die rotzooi niet, maar kan er niets tegen doen. Als ik op zoek ga naar een leuke Bed en Breakfast word ik vervolgens daarmee overstelpt. Ik voel me nogal bekeken door Google.
Het feit dat ik hier in beperkte mate onder pseudoniem wat bloot geef kan gevolgen hebben zonder dat ik me dat altijd bewust ben. Het is wel de reden dat ik voorzichtig ben met plaatsen, ik vertel heel veel niet. Als ik al namen gebruik dan zijn ze gefingeerd. Over een paar foto’s heb ik nog steeds twijfel omdat ik de mensen die er herkenbaar op staan niet om toestemming heb kunnen vragen.
Facebook is aan mij niet besteed, maar dat hebben jullie vast al begrepen.

4 opmerkingen:

  1. fra-skogen.blogspot.be/2012/10/tip-tegen-rottige-reclame-en-irritante.html

    Ik heb bovenstaande tip van Valhalla opgevolgd en hierna geen vervelende reclames meer langs zien schuiven. Misschien ook iets voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ferrara,

    Je staat er bij...!
    Exhibitionisme in de heel andere zin maar toch zeker een soort vertoonzucht van de reclamemakers.

    Groetjes,

    Gaabs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke invulling van de opdracht en inderdaad, het is verbijsterend wat er in korte tijd -ook over mij- op internet te vinden is. Best eng soms. Ik ga de tip van Marja ook 'ns volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo 'onbekende' blogger ;-)

    Ik heb in de browsers die ik gebruik 'add block' toegevoegd en heb gelukkig totaal geen last van het probleem dat jij beschrijft.

    Dat had ik wel en vond het, net als jij, mega-irritant. Ben blij dat ik er vanaf ben. Voor wat betreft hun exhibitionisme ben ik het met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen