maandag 12 november 2012

Geschenken

Bij dit woord komt meteen de reclameslogan
“Soep vooraf, geschenken toe” bovendrijven.
Ik de jaren zeventig van de vorige eeuw heb ik california vlaggetjes gespaard.
Iedere buurvouw, tante en mijn moeder, met al een complete uitzet, spaarde mee.
Ik herinner me twee rode pannetjes met een aluminium deksel. Veel plezier had ik er niet van toen ik eenmaal op kamers woonde. De bodem van de pannetjes was zo dun dat alles wat ik er in kookte vastbakte. Best mogelijk dat mijn kookkunst onvoldoende was en dat het helemaal niet aan de pannetjes lag.
Ik denk er nog wel eens aan als ik in de caravan in de pannen met dunne bodem sta te roeren.
Van aankoeken heb ik geen last. Betere pannen of betere kookkunst?
Beide een geschenk om je voordeel mee te doen.

7 opmerkingen:

  1. Die fabriek bestaat al lang niet meer in onze "dolfijne" stad. Op het voormalige fabrieksterrein zijn huizen gebouwd. Alleen de directiewoning van de California is blijven staan en zetelt nu een makelaarskantoor in van Midden Nederland.
    Grtz Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herinner me de borden die je ook kon sparen met die vlaggetjes.Mijn moeder deed het ook dat zegeltje sparen.Ik spaar bijna nooit zegels eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. California soep - die is pas lekker! Pake en beppe hadden al die borden en soepkommen in pasteltinten, mooie herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja, je kon overal voor sparen. Ik herinner me zo gauw niet dat ik het heb gedaan van California. Ik was van de Knorr hahahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de kwaliteit van borden en soepkommen week wel wat af van die van de originele ontwerpen van de Sphinxfabriek uit Maastricht. Het materiaal was iets zwaarder. en tot nu toe in de rekken van de Kringloop haal je het kwaliteitsverschil er zo uit.((Ik had een klub opgericht die OXO heette - gelijk aan het merk soep met weer andere soepbekers-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. volgens mij lag het aan de pannetjes! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dan waren de geschenken van Douwe Egberts beter van kwaliteit. Zie ook laatste log van ons. Grtz Mara

    BeantwoordenVerwijderen