donderdag 22 november 2012

Meubels

Vanmorgen lees ik een advertentie in de krant
“Eindelijk een bank die alles kan”
Dat lijkt me nou helemaal het einde. Een bank die alle rotklusjes opknapt.
Daar heb je toch goudgeld voor over?
Ik droom er bij weg. Ik zie de bank de parketvloer in de lak zetten. De klus die we mijlenver vooruitschuiven.
Daarna neemt hij de voorpui van ons huis onder handen. Doorgaans vraag ik de glazenwasser voor dat karwei, maar met een bank die alles kan hoeft dat dan niet meer.
Zou die bank de garage ook kunnen opruimen en een ritje naar de stortplaats maken. Ik zie hem de straat al uit rijden volgepakt met overtollige rotzooi.
Oh en als we nou de schilder niet laten komen voor een opknapbeurt van de keuken, maar de bank in werking zetten. Dat zou geweldig zijn.
Kost natuurlijk een slordige duit zo’n wonderbank, maar daarna hoef je geen vakman meer te vragen. Dat bespaart een hoop euro’s.
Ik schrik wakker uit mijn dromen en lees de rest van de advertentie.
“Ongekende veelzijdigheid, verstelbaar, gedurfd en flexibel, als een jonge danser”.
Ik land uit mijn zweefsprong met beide benen op de grond. Ik wil geen jonge danser.
Ik wil een klusser en die mag best op leeftijd zijn.

3 opmerkingen:

  1. Hahaha. Geweldig. Ik ben het 100% met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. conclusie: nooit stoppen met lezen na de eerste zin, haha ;-)
    Dat was even geweldig wegdromen!

    BeantwoordenVerwijderen