vrijdag 9 november 2012

Natuur-Cultuur

Natuur-Cultuur is de tegenstelling voor vandaag.
Niet moeilijk denk ik in eerste instantie, tot blijkt dat ik geen keus kan maken tijdens de scrolsessie door mijn foto's. Leuke bijkomstigheid is dat ik zittend achter de laptop uitgebreid op reis ga en herinneringen ophaal.
Kijk dat prachtige hek uitgevoerd in Jugendstil in Maagdenburg
Of het boeket rozen uitgesneden in een snijraam in Edam
De witte wolkenlucht boven de wijncultuur langs de Saar
De champignonteelt in Frankrijk, het is kunst op zich, zoals de paddenstoelen er daar bij staan.
Die monsterachtige kitchsschaal met kevers in het porseleinkleur in Limoges laat ik maar niet zien
Het snelle ijsvogeltje dat we spotten tijdens een fietstocht door onaangetast landschap in Duitsland, liet zich helaas niet goed vastleggen.
Ik kies uiteindelijk voor de stenen dame achter de geraniums in de kasteeltuin van Chenonceau in Frankrijk.
Wanneer ik vanmorgen aanklik zie ik de bijdrage van Marja, haar dame is wat jonger zo te zien.
Ik overweeg een andere keus, maar besluit toch bij de eerste te blijven.
Misschien te veel verhaal voor de tegenstelling, maar ik blog vooral om te schrijven.
Wat niet wegneemt dat ik het ook leuk vind wat met mijn fotoverzameling te doen en daar is de tegenstelling dan weer geschikt voor.
foto ferrara
                                                                                                                       

6 opmerkingen:

  1. Op zich hoeft een verklaring van de foto er niet bij maar als je het wel wilt doen dan is dat natuurlijk alleen maar extra verrassend voor mij.

    Erg leuk verhaal overigens, heel herkenbaar ook uiteraard ;-)

    Dank je wel voor je leuke bijdrage met toelichting, fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he, dat bladeren door je archief.
    Wel grappig dat die geraniums precies voor haar borsten hangen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat jij ook een dame in de bloemetjes hebt gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk he, om af een toe eens door je archief te bladeren ..... ook ik doe dat nog wel eens voor een fotoblog en dan komen al die momenten weer even terug.
    Jou tegenstelling zet een mooie sfeer neer, inderdaad erg Frans en mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ik vind een verhaaltje erbij leuk,doe het ook vaak.Mooi beeld en nog zo heerlijk zomers.
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat je de juiste keuze gemaakt heb om deze foto te plaatsen. Een dame staand achter de geraniums ;-)
    Mooi hoor.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen