zondag 2 december 2012

Over de Liefde

La Ballade des Gens Heureux

Een tekst van niks als je hem goed bestudeert, maar uit een tijd dat ik het leven omarmde en het leven mij. De jaren zeventig van de vorige eeuw. Ik leek een droge spons die in een emmer water was gevallen. Het leven was één groot feest. Mijn vrienden en ik, wij vierden het leven.
We deelden lief en leed en konden op elkaar vertrouwen. Een aantal vriendschappen van toen bestaan nog.
We zijn getrouwd, hebben kinderen en kleinkinderen gekregen. We zijn flink wat ouder en wijzer.
Zo hier en daar geblutst door datzelfde leven. Sommigen zijn daardoor helaas minder gelukkig geworden.
Het leven is inmiddels heel wat minder dynamisch en heeft ook mij streken geleverd, maar toch durf ik te stellen.
La Ballade des Gens Heureux is op mijn bestaan nog steeds van toepassing.

4 opmerkingen:

  1. Zalig nummer en mooie herinneringen voor jou. In dat jaar werd onze oudste geboren. Ook heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi liedje ik herkende het direct uit mijn jonge jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Minder gelukkig worden als je door het leven wordt geraakt en gebutst, dat is jammer. Het was wel een tijd, die jaren zeventig en tachtig, waarin je meer risico's durfde te nemen. Over de gevolgen dacht je minder na. Dat vind ik een groot verschil met de middelbare leeftijd. De bomen groeien niet meer tot in de hemel maar 'hemelen' is wel iets dat dichterbij komt.

    BeantwoordenVerwijderen