maandag 10 december 2012

Top 2000

Nummer 742 Rolling Stones
She's like a rainbow
www.youtube.com/watch?v=zpnAHMPtu4g

Kleding

Het is 1956 als mijn moeder voor mij een zwart jurkje maakt met een colletje, lange mouwen met manchetjes en een uitstaand rokje.
Ik ben zeven jaar en vind de kleur van de jurk een regelrechte ramp. Weet ik veel dat het een gekregen stofje is en dat er geen geld is om een kant-en-klaar jurkje te kopen. Ik huil bittere tranen. Niet om de nieuwe jurk, maar om de kleur. Ik ben niet van plan om een zwarte jurk te dragen.
De oplossing komt in gekleurde linten. Van onder tot boven wordt het jurkje vol gekleurde bandjes genaaid en zo krijg het een fleurig folkloristisch uiterlijk. Ik ben er helemaal tevreden mee.
Als de Rolling Stones toen al bestaan hadden was “she’s like a rainbow”  zeker van toepassing geweest.
Ze bestaan nog steeds die gekleurde bandjes. Meestal zie ik ze op de rol in het buitenland en steevast komt het jeugddrama dan weer op in mijn herinnering.

Of het van dat jurkje is gekomen weet ik niet, maar kleding is nog steeds belangrijk voor me.
Alleen wil ik er niet te veel voor betalen. Ik ben ervan overtuigd dat veel dure kleding voor te veel geld in de rekken hangt. Hoe kan het anders dat er continu uitverkoop is of dat er zoveel procent korting wordt gegeven.
Ik ben een echte koopjesjager en met de juiste combinatie en sieraden kun je heel aardig voor de dag komen. En geloof het of niet ik draag graag zwart. Het is een prima kleur om mee te combineren.

5 opmerkingen:

  1. Ik kan me zo goed voorstellen dat je geen zwart jurkje wilde. Gelukkig heeft je moeder het slim opgelost.
    Komen Chris en Jacintha wel weer terug?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat moet wel want die twee spoken nogal rond in mijn brein. Het verhaal is blijkbaar nog niet af.

      Verwijderen
  2. een schitterende oplossing die gekleurde linten!
    ik hou van confortabele maar niet té sjieke kleding, en wil er ook niet te veel voor betalen. ik koop bijna alles in de 'solden'!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohja, ik had ook een overgooiertje opgesierd met zulk band!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoiets heb ik niet gehad maar wel heb ik veel blouses en rokken, zelf eens een winterjas genaaid, gewoon omdat ik het leuk vond.
    Nu doe ik dat niet meer de kleding is tegenwoordig goed betaalbaar.

    BeantwoordenVerwijderen