dinsdag 15 januari 2013

Verborgen Schatten

Op vakantie aan een kust waar je fossielen kunt vinden is het spannend langs de vloedlijn te lopen.
Onder andere In Denemarken heb je die mogelijkheid. Niets zo heerlijk dan aan een stil strandje te lopen en te speuren naar stenen en fossielen. Ik ben niet zo fanatiek dat ik bepakt en bezakt op speurtocht ga.  Een linnen tasje is genoeg.
Ik ben meer van het rapen, kijken of het iets is en als dat niet het geval is, terugleggen.
Natuurlijk is het prachtig als je een versteende zee-egel of schelp vindt, dan kan je dag niet meer stuk, maar het speuren alleen al werkt ontspannend. Voor je het weet ben je een paar kilometer verder en kom je met schrik tot de conclusie dat je ook nog terug moet. Op zo’n moment is het maar goed dat je geen rugzak vol hebt gevonden, want als de fossielen nog goed verstopt zitten heb je een hele zeul aan die stenen. 
Dat is zoekwerk voor de echte kenner, die aan de buitenkant, door het zien van een breuklijn een vondst vemoedt. Hij heeft ook allerlei gereedschap tot zijn beschikking om de verborgen schat tevoorschijn te toveren. Ik ga meer voor de toevalstreffer. Zoals deze bijvoorbeeld. 

foto ferrara

1 opmerking:

  1. Kijk ik even op de vergrootte foto en is mijn hele tekst verdwenen.
    Ik schreef dat ik herkenning vond in jouw verhaal. Wij zochten vroeger op de Veluwe en tijdens vakanties in het buitenland naar gesteete. Ik heb nog een heel kleine verzameling daarvan over.

    BeantwoordenVerwijderen