maandag 28 januari 2013

Zoeken

In mijn hoofd vormt zich een afbeelding.
Ik moet er alleen nog de juiste materialen bij zoeken om het echt iets te laten worden.
Een kaart met paspartout, het achtergrondstofje in de juiste kleur, een huisje of een scheepje als centraal punt en tot slot moeten gedroogde bloemen voor het eindresultaat zorgen.
Het staat er zo eenvoudig, maar dat is geenszins het geval. Vooral de gedroogde bloemen zorgen voor veel zoekwerk. Passen, meten, bijknippen, nee niet goed genoeg. Opnieuw beginnen, ander doosje, andere blaadjes, kleuren zoeken, schuiven, ja zo is het goed, niet opgelucht zuchten nu want dan kun je van voren af aan beginnen. Meteen met een beetje lijm vastmaken.
Volgende bloemetje of blaadje zoeken. Heel langzaam vordert het plaatje dat in mijn hoofd zit.
Soms ziet het er uit zoals ik heb gedacht. Vaak wordt het toch iets anders. Een enkele keer vindt 
het knutselwerk zijn weg naar de prullenbak. Mislukt. Zonde van al het werk? 
Ach, wel uren leuk bezig geweest.

afbeelding ferrara

5 opmerkingen:

  1. Ik vind dit resultaat schitterend

    En denk maar zo, ook al belandt het in de prullenbak, het houdt je van de straat en beter nog uit de kroeg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het houd je van de straat. Maar dit ziet er mooi uit. Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bijzonder hè, hoe dat werkt. Alsof het eindresultaat al bestaat, je moet het alleen nog 'even' maken. En je ziet het meteen als het goed is, of juist niet. Mooi deze!

    BeantwoordenVerwijderen