woensdag 30 januari 2013

Zomer

Er staat vandaag een straffe wind en het regent pijpenstelen.
Mijn verlangen naar de zomer wordt met de minuut groter.
Met zomer bedoel ik niet dat de mussen, vanwege de hitte, dood van het dak vallen. Geef mij maar dagen met ongeveer 25 graden en lange avonden buiten.
Ik verlang naar een zomer waarbij je ’s ochtends je ontbijt en je krant kunt meenemen naar je tuintje om daar, in de ochtendzon, de dag genietend te beginnen.
Zo’n zomer dat je op wandeling door je eigen stad neerstrijkt op een terrasje en ter plekke besluit of je daar ook een hapje zult eten of toch thuis de pannen op het vuur zet. En als je voor het laatste kiest, dat je die maaltijd op je eigen terrasje kunt nuttigen en pas naar binnen gaat als het bedtijd is.
Die zomer mag van mij snel komen, maar eerst moet het regenwater de sneeuw wegspoelen en dan hoop je dat de krokussen, die zich daaronder verstopt hebben, zich meteen laten zien.
Het echtpaar Merel, dat dankbaar gebruik heeft gemaakt van het voederplaatsje, mag wat mij betreft op zoek gaan naar mogelijkheden om te nestelen. Maar pas in mei leggen alle vogels een ei, ik zal dus nog geduld moeten opbrengen want zonder voorjaar geen zomer.
Voor vandaag haal ik de laarzen tevoorschijn, daar is het echt weer voor.

3 opmerkingen:

  1. ik vertrek zo naar een plekje waar het nu zomert!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De vogels leggen tegenwoordig al vroeger een ei, is mijn indruk. ;-) Ja zomer ik kan helemaal met je meegaan. Maar om dan toch iets te zeggen over je schrijfstijl. Het leest voor mij lekker :-)

    BeantwoordenVerwijderen