maandag 4 februari 2013

#50Books

http://www.petepel.nl

Van welke auteur lees je alles, maar dan ook alles wat uitgebracht wordt.
Hier moet wat mij betreft, werd staan.
Ik heb alles maar dan ook echt alles van Olaf J. de Landell in de kast staan.
Op boekenmarkten heb ik de titels die ik nog niet had bij elkaar gespeurd en het laatste wat ik jaren geleden aanschafte was: “Nachtfluisteringen”  uit 1944. De omslag is in slechte staat, maar ik was er blij mee, want daarmee was de verzameling compleet. Dit boek moet je dus, met de nodige voorzichtigheid, liefst aan tafel lezen.
De meeste van deze boeken verslond ik in mijn jonge jaren en veel heb ik herlezen.
“De Porseleinboom” las ik, voor zover dat kan met een trilogie, in één adem uit.
Al speurend in de boekenkasten kom ik “De Schaduw” van Havank tegen.
Ook compleet, maar inmiddels verbannen naar een kast op de bovenverdieping. Ik heb er onlangs weer eentje geprobeerd te lezen, maar het boeide me niet meer.
Tegenwoordig probeer ik alles van Rascha Peper te lezen, haar laatste boek kan ze waarschijnlijk niet meer zelf afschrijven omdat ze ernstig ziek is. Het eerste boek wat ik van haar las was: “Spaans Hondje” daarna was ik verkocht. Met wisselend enthousiasme ben ik haar blijven lezen.

Wat schrijvers betreft is mijn boekenkast een allegaartje en hij staat propvol. Van het idee, een nieuw boek erin is een oud eruit, komt niets te recht. Boeken doe je niet zomaar weg.
De bibliotheek is voor mij een goede oplossing, maar sommige titels wil je toch in bezit hebben en dan volgt de gang naar de boekhandel.



2 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk, ik heb ook alles van Havank. Zo eens in de zoveel jaar lees ik ze weer eens allemaal chronologisch, blijft genieten. En de Landell heb ik denk ik ook allemaal gelezen, maar nooit gehad. Racha Peper vind ik ook geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb niks van Havank en Landall en R Peper ook niet.Toch eens even naar kijken dan.(glimlach) even in de bieb zoeken naar Ferrara`s boeken.

    BeantwoordenVerwijderen