dinsdag 12 februari 2013

Boeken

Welk boek lees jij op dit moment?

“De Thuiskomst” van Anna Enquist afgelopen weekend uitgelezen. Ik nam het mee uit de bibliotheek omdat “De Verdovers” niet in voorraad was.
Zaterdagnacht ging ik pas om 4.00 uur naar bed, ik kon niet stoppen. Zondag rondde ik de laatste bladzijden.
De Thuiskomst beschrijft het leven van James Cook en zijn vrouw Elisabeth Batts.

Je waant jezelf toeschouwer in de 18e eeuw in Engeland, maar je vaart ook mee aan boord tijdens de laatste reis op zoek naar de noordelijke doorgang.
Een reis die Cook niet overleeft, de geheimzinnigheid over zijn einde blijft tot het laatst spannend, het ware verhaal dat Elisabeth uiteindelijk krijgt toegespeeld is verrassend.
Enquist heeft voor dit boek veel research gedaan en dat is al lezend goed te merken.
Je hebt het gevoel dat alles klopt wat je leest.

Twee boeken van dit kaliber tegelijk lezen lukt me niet.  Op het nachtkastje ligt lichtere kost van
Sylia Witteman. “Staatsieportret van een stofzuiger.”
Vanavond begin ik in Noordervliet. “Zonder noorden komt niemand thuis.”

3 opmerkingen:

  1. Dankjewel. Ik heb het meteen op mijn lijstje gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohja, dat vond ik een prachtig boek! Was de verdovers alweer vergeten, dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb denk ik de thuiskomst nog niet gelezen.Meestal als ik eventjes begin te lezen dan weet ik weer of het mijn ogen al is gepasseert raar maar waar.Leuk dat je ook meedoet met de 50booksvragen.

    BeantwoordenVerwijderen