maandag 25 februari 2013

Vijandbeeld

Vijandbeeld voor later…

 Lopen, lopen, lopen, rechtsom, linksom.
“Dag meneer, kennen wij elkaar’?
“Dag mevrouw, zou kunnen, zeker weten doe ik het niet.”
Lopen, lopen, lopen, linksom, rechtsom.
“He dag mevrouw u ook hier?”
“Ach vent, zeur niet, loop door.”
Lopen, lopen, lopen, rechtdoor.
“Maak die deur eens open, ik moet naar huis, voor mijn man zorgen.”
Lopen, lopen, lopen, bekaf, even zitten, naast anderen.
“Mens wat ben jij druk vandaag, ik heb je al drie keer voorbij zien komen, zit de vijand op je hielen?”
“Gaat jou niks aan, ik loop als ik dat wil.”
Linksom, rechtsom, doelgericht lopen zonder doel.

7 opmerkingen:

  1. De Alzheimerpatiënt? Als je het leest krijg je het er benauwd van. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, een iets bewerkte oude schrijfveer uit ik denk 2010. Trouwtijd. Daar verwijderd en hier nooit geplaatst.

      Titel toen "De bewoners van dit pand" Eindzin de huisbaas heet Alzheimer, vervelende vent.

      Verwijderen
  2. ik kan de verwardheid helemaal voelen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Hilde, terug op honk? Alweer helemaal op orde na die prachtige trip?

      Verwijderen