donderdag 11 april 2013

Gezondheidswinkel

Rare benaming voor een winkel.
Gezondheid is niet te koop.
Ziekte trouwens ook niet.
In een gezondheidswinkel koop je producten om je gezondheid op peil te houden of te ondersteunen.
Persoonlijk kom ik er niet vaak, behalve als mijn vriendin die een glutenallergie heeft, komt eten.
Dan ben ik maar wat blij met die winkel. En toch koop ik er geen gezondheid, maar producten die ervoor zorgen dat mijn vriendin niet ziek wordt van het eten dat ik haar voorschotel. In die zin vind ik een dergelijke winkel een uitkomst.
Maar al die pillen en poeiers die er staan voor de gezondheid daar vraag ik me toch van af of een gezond mens, die normaal eet, ze nodig heeft. Zolang je in een gezondheidswinkel maaltijdvervangers kunt kopen om af te slanken dan heb ik toch mijn twijfels over de gezondheid die ze aanbieden. En de prijzen op de potjes vitaminen en supplementen liegen er niet om.
Gezond voor de inkomsten van de fabrikanten. Booming business.

1 opmerking: