donderdag 9 mei 2013

Boeken

Vraag 17
Hoe behandel jij je boeken?

Ik ben opgevoed met boeken en lezen en vooral zuinig zijn op je boeken. Toen ik jong was, was een boek een kostbaar bezit. Erin schrijven of een ezelsoor maken was niet aan de orde.
Het kost me nog altijd moeite een boek op zijn kop weg te leggen.
Ik ben een gebruiker van boekenleggers die ik op vakantiereizen als souvenir aanschaf.
De verzamelaar in mij kan het niet laten originele exemplaren te zoeken.
Ooit heeft een vriend een Ex-Libris voor me ontworpen. Ik plak het in de boeken die me dierbaar zijn en het zorgt ervoor dat uitgeleende exemplaren bij mij terugkomen.
Met studieboeken sprong ik minder voorzichtig om. Waar ik dat nodig achtte maakte ik, zonder wroeging, aantekeningen.

1 opmerking:

  1. Hallo Ferrara wat leuk dat je de EX-Librus noemde ik wist hier het bestaan niet van.Mooi weer wat geleerd en ja boekenleggers verzamelen is een prettig iets zelfs kinderen kunnen die voor je maken ...leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen