woensdag 8 mei 2013

Schrijfcursus (slot)

Laatste opdracht.
Schrijf een stukje tekst over het boek dat je zou willen zijn.

Horen, zien en schrijven

Als boek val ik in de categorie korte verhalen of columns. Mijn inhoud is voortgekomen uit het dagelijks leven. Inspiratie daarvoor is uit de omgeving gehaald.
Elk hoofdstuk is een verhaal op zich. Een observatie, een belevenis of een afgeluisterd gesprek.
Ik lig op nachtkastjes, keukentafels en op de leuning van de bank.
Mijn verhalen zijn ongecompliceerd en bezorgen de lezer een glimlach op de lippen.
Als je mij hebt weggelegd en na enige tijd weer oppakt hoef je niet terug te bladeren met de vraag: ‘Wie deed het met wie?’ Of: ‘Was het de butler of de tuinman die het lijk zag drijven?’
Mijn formaat leent zich voor reistas en rugzak. Ik ben op alle fronten een lichtgewicht leesboek en aangenaam reisgezelschap.
In de boekhandel lig ik het liefst op dezelfde tafel als Sylvia Witteman of in de kast bij Martin Bril zou ook goed kunnen. Hun roem zal dan een beetje op mij afstralen. Wie weet helpt het bij de verkoop.
Je moet ook als boek wat te dromen hebben.

boekhandel in Limoges-Frankrijk
foto ferrara


1 opmerking:

  1. Nou jij heb er tenminste nog wat van gemaakt ik zou bij zoiets het echt niet weten.Moeilijke opdracht pffft

    BeantwoordenVerwijderen