maandag 15 juli 2013

Racen in de polder

Fantastisch weer om te fietsen.
We waren niet de enigen vandaag. Vooral leeftijdgenoten op elektrische fietsen die van het mooie weer genoten. Maar waarom toch de sportstand en de hoogste versnelling beste mensen, waar is dat voor nodig. Op eco en een tandje minder kom je er ook en zie je nog wat van de omgeving.
Een klikje meer om een helling te nemen en daarna terug naar standje relax.
Veel E-bikers kennen dat standje blijkbaar niet of ze willen op volle snelheid van A naar B, doodzonde.
Echtgenoot en ik laten ons op onze E-bikes regelmatig inhalen door lotgenoten op volle kracht vooruit.
Zielig? Welnee, wij fietsen voor ons lol en sinds kort voor het gemak met ondersteuning en dat bevalt uitstekend. Pas als het moet, gaan alle remmen los.

2 opmerkingen:

  1. Snelheid geeft denk ik ook een soort van kick ferarra
    net als rustig genietend fietsen in de zomeravond.
    Ik fiets op benenkracht en dat bevalt me nog steeds goed vooral in de zomer (glimlach).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kocht ook zo'n teede handsje, maar dat zet geen zoden aan de dijk. De batterij is na 5 km uitgput ook nadat ik hem liet reviseren. Miskoop van het jaar en ik buiten adem want ik heb totaal geen conditie meer. :-) Geniet van jullie pianoaan fiets!

    BeantwoordenVerwijderen