woensdag 31 juli 2013

Sieraden

Sieraden, ik ben er dol op. Ze hoeven niet duur te zijn of veel bling bling te hebben.
Ze moeten wel iets toevoegen aan uiterlijk of kleding. Op elkaar afgestemd is het mooist.
Je zult mij niet vaak zonder oorknoppen zien, liefst daarbij een passende speld op de revers van mijn jasje of blouse. Zo heb ik in de loop der jaren een en ander bij elkaar verzameld, geërfd en zelf gemaakt van mooie knopen. Sommige daarvan zijn op rommelmarkten gevonden.
Ooit kocht ik een ladenkistje en daarin zijn al mijn sieraden soort bij soort of in combinaties te vinden. Hieronder een klein deel van de opsmuk.


5 opmerkingen:

  1. Prachtig, maar je mag ze allemaal houden. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik sluit me deels bij Marja aan.....

    ik kan geen 'nep' verdragen op mijn huid, in de gaten in mijn oren kan alleen maar goud (helaas). Ik koop nooit sieraden en krijg ze ook zelden, dat wat ik heb heb ik al sinds jaar en dag, gekregen in onze verkeringstijd en bij de geboortes van onze kinderen en als cadeau ten tijde van ons 25-jarig huwelijk. Hetgeen ik heb draag ik ook, het enige dat ik wel eens wissel zijn mijn gouden oorringen met andere gouden ringetjes waaraan mijn geboortestenen hangen.

    Evengoed ben ik wel een kraai hoor, ik loop niet een juwelier voorbij zonder even de etalage te bewonderen ;-)



    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op het eind van de dag moeten de knoppen ook wel af. Jeuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat spreekt me aan Ferrara. Ik houd ook erg van sieraden en vind het ook leuk om zelf te maken. Lang geleden maakte ik van zilverdraad en verkocht die ook. Nu komt er niet veel meer van.

    BeantwoordenVerwijderen