vrijdag 2 augustus 2013

Ik herinner me een badpak

Ik ben gelukkig ontkomen aan een wollen badpak dat liters water opzoog.
Mijn eerste badpak was een afdankertje van mijn nichtje. Het was paars met wat bloemetjes en een pofbroekje. Mooi vond ik het niet, maar alles was beter dan niets of zo’n gebreid onding.
Na het afdankertje heb ik nooit meer iets met een pofbroekje willen dragen, behalve dan toen de babydolls om in te slapen, in de mode kwamen.
De beste herinnering heb ik aan de groene bikini die ik kocht om, met mijn toenmalige verloofde, op het strand van Torremolinos te gaan liggen. Ik heb de foto’s nog eens bekeken. Jaren 70 van de vorige eeuw. Strak, gebruind lijf en wat hadden we een pret, ook met de andere vakantiegangers die we daar ontmoetten. Ik heb na die vakantie nog een paar bikini’s versleten en geleidelijk aan ging ik, noodgedwongen, over op badpakken. Het strakke lijf is verleden tijd en een jaar na Torremolinos, de verloofde ook. 
Mijn badpak van nu is zwart met een camouflerende streep en eerlijk gezegd ligt het meer in de kast dan dat ik het draag.

4 opmerkingen:

  1. ;-) Op die vakantie in Torremolinos en die verdwenen verloofde na, had ik dit kunnen schrijven ;-)

    In 2009 moest ik langdurig het ziekenhuis in en in het ziekenhuis moest er dagelijks gezwommen worden...je snapt al, ik had geen zwemkleding. Manlief durfde het niet aan ervoor op pad te gaan dus ging vriendin op pad, die gelukkig niet alleen mijn figuur goed kent maar ook mijn smaak. Ik heb dan niet een camouflerend streepje maar diagonale camouflerende plooien ;-) Na die periode kwam hij weer in de kast en daar ligt hij nog, is er in de tussentijd 1x uit geweest toen ik met vriendin naar Fontana in Nieuweschans ging ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als Fontana(ben er ooit een dag geweest, heerlijk) hier om de hoek zou liggen kwam mijn badpak vast vaker uit de kast.
      Daar een dagje doorbrengen is prettiger dan in een zwembad je baantjes trekken.

      Verwijderen
  2. nou toevallig wilde ik ook weer eens zwemmen en heb een badpak gekocht alleen iets later was mijn moed nergens te vinden toen ik in de gelegenheid was om te zwemmen.

    BeantwoordenVerwijderen