zondag 11 augustus 2013

Toen je de auto keerde

Schrijfveer van gisteren, bij gebrek aan tijd plaats ik hem vandaag

Als ik na de autorijles de leswagen voor de deur parkeer, hangt mijn moeder over het tuinhek toe te kijken. De instructeur stapt uit om zelf achter het stuur te gaan zitten en mijn moeder vraagt of zij ook kan leren autorijden. “Natuurlijk, iedereen kan het leren.” zegt hij.
“Leer eerst maar eens fatsoenlijk fietsen.” opper ik. In mijn ogen neemt moeder het op de fiets met de verkeersveiligheid niet zo nauw. De opmerking schiet verkeerd en ze boekt uit nijd ter plekke haar eerste rijles. Waar ik drie keer zak haalt mijn moeder in een keer haar rijbewijs, hoe dat kan is me nog altijd een raadsel. Mijn broer laat haar wel eens rijden in zijn auto, maar erg zeker is ze niet in haar handelingen en ze heeft het rijden nooit goed onder de knie gekregen.
Als ze een keer de auto van de buurman mag lenen ramt ze bij het keren de garagedeur en rijdt daarmee de bumper aan flarden. Het is meteen, tot onze opluchting, de laatste keer dat ze haar rijkunsten vertoont.
De verzekering dekt alleen de schade, niet haar frustratie.

3 opmerkingen:

  1. Ach gossie, er was dus meer gedeukt dan alleen de bumper.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oef..... hoe ook, leuk is het niet, zulke ervaringen...

    BeantwoordenVerwijderen