vrijdag 27 september 2013

Het wel en wee van mijn voeten

Beste lezers, onderstaand schrijven niet als klaagzang opvatten want zo is het beslist niet bedoeld.

Mevrouw Reuma wordt met regelmaat stijf en narrig wakker.
Zij is gevoelig voor het afnemen van temperatuur vooral als die gepaard gaat met het toenemen van de luchtvochtigheid.
Ik trakeer haar de komende maanden weer iedere ochtend op een half uurtje infrarood sauna.
Vervolgens oefeningen doen, daarna een warme douche en tot slot kleding die haar behaagt.
Ze knapt daar altijd erg van op, beweegt soepeler en is de rest van de dag redelijk tevreden.
Het wel en wee van mijn voeten hangt af van het schoeisel dat ik draag en de activiteit die ik ze aanbied. Ook daar wil mevrouw haar rol graag in spelen. Zonder inlegzolen protesteert ze hevig.
Een stiksel op de verkeerde plek en ze klaagt steen en been. Op leuke schoenen met hakken weigert ze dienst te doen. Mevrouw heeft de beschikking over schoenen met platte zolen en brede neuzen. 
Voor mij betekent het dat ik ’s zomers altijd lange broeken draag. Ik kan niet wennen aan de
combinatie rok en stevige stappers met daarin sokken, hoe kort ze tegenwoordig ook zijn.
Maar met het laarzenseizoen in aantocht kunnen de rokken weer eens uit de kast.
En zo probeer ik op alle mogelijke manieren vriendjes met mezelf en mevrouw Reuma te blijven.

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat we vandaag eens lekker over onze onderdanen mogen schrijven. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je dan heel mooi verwoord, hoe vervelend het onderwerp dan ook is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Steen en been klagen" is echt prachtig in dit verband.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een ding is duidelijk...je bent een echt mens! Kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. veel plezier met de rokken en de laarzen Ferrara want het word weer kouder.
    Ik wist niet dat je reuma had meid sterkte daar mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoewel (nog) geen reuma, wel moeilijke voeten, ook steen en been over te klagen maar nu heb ik zooltjes en hele fijne Think schoenen die stevig zijn en toch leuk, zelfs met blote voeten.
    Tip van een mede-oudere-dame-schrijver ;-)

    BeantwoordenVerwijderen