maandag 9 september 2013

Het zit erop

foto ferrara

Na drie fantastische weken binnen de landsgrenzen hebben we vandaag de caravan naar de winterstalling gebracht. Tot half april staat ze droog opgeborgen. Wat betreft reizen zit het zomerseizoen er echt op. Vandaag viel de regen met bakken neer en was er zelfs sprake van onweer. Het lijkt met ingang van vandaag meteen wel herfst en daar ben ik nog niet aan toe.
Ik wil nog zo graag ontbijten en koffiedrinken in ons postzegeltuintje waar de lege bloembakken wachten op de herfstasters. Ze horen bij deze tijd van het jaar, daar kan ik vrede mee hebben. Dat ik tijdens onze vakantie, terwijl de kersen en pruimen nog volop te koop waren, vanaf 1 september tegen pepernoten en strooigoed opliep in diverse supermarkten vond ik meer dan ergerlijk. Binnenkort zullen de eerste kerstballen ook wel opduiken. Nog even en de paaseitjes liggen met Kerst in de schappen.
Ik kan niet wennen aan de commerciƫle verschuiving van de seizoenen.

3 opmerkingen:

  1. Ik kan ook slecht wennen aan die verschuiving. Misschien moeten we zelf ander snoepgoed voor de herfst bedenken en speciaal als herfstversnapering invoeren in onze tradities. Bijvoorbeeld noot-croissants

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreselijk gedrag, je hebt helemaal gelijk. Maar ergeren helpt niets want ze doen het ieder jaar vroeger. Gewoon lekker zomerfruit blijven kopen, dat is er in ruime mate! En je bent welkom hier in de tuin :-)

    BeantwoordenVerwijderen