woensdag 25 september 2013

Van WAO naar AOW

Vandaag ontving een herinnering voor herregistratie in het beroepsregister. Ik werk al jaren niet meer wegens een aandoening die er steeds meer voor zorgde dat ik mijn vak steeds minder goed kon doen.
Na de nodige aanpassingen in handelingen en tijd kwam er jaren geleden een einde aan mijn arbeidzame leven als verpleegkundige en belandde ik in de WAO.
Niet fijn en het heeft lang geduurd voor ik daar vrede mee had. Die registratie is voor mij dus niet meer van belang.
Nog 6 maanden en dan bereik ik de leeftijd dat ik met pensioen ga. De aanvraag daarvoor is sinds enkele dagen de deur uit.
Volgend jaar verandert mijn uitkering WAO dus in AOW. Dezelfde letters in een andere volgorde en betekenis. Ik word een dagje ouder, maar dat gevoel had ik al. 

6 opmerkingen:

  1. Oeps, ik ook bijna! Voor mij was die WAO toestand ook geen pretje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja allemaal worden we een dagje ouder dat gaat vanzelf nietwaar? Ik zelf word in januari 2014, 60 jaar als ik het mag beleven Ferrara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begrijp je gevoel van onvrede. Zelf ben ik ook niet trots op mijn status van "invalide" zoals het hier wordt genoemd. Ik moet nog 7 jaar wachten tot de letters van mijn maandgeld veranderen. ;o(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge, we lijken echt op elkaar! Ik vraag in januari mijn pensioen aan. Heb de WAO gelukkig niet nodig gehad maar dat heeft weinig gescheeld. En ik stop nu 2.5 jaar eerder dan eigenlijk had gemoeten. Je hebt meegelezen en meegeleefd met hoe moeilijk ik het vond. Maar nu verheug ik me enorm op mijn Nieuwe Leven!
    En jij bent er al een beetje aan gewend - ook fijn. Letters zijn maar letters, nu voorla genieten van de vrijheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vroeger of later krijgen we allemaal een uitkering uit het Fonds Ach & Wee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het Fonds Ach & Wee, die houden we erin! Geen leukere humor dan galgenhumor.
    Ik kon op een gegeven moment met 31 al in de WAO maar leek me niet goed voor 't cv dus ben maar minder gaan werken. Exgenoot had toch net promotie gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen