zondag 27 oktober 2013

Stormy weather

Om in beweging te zijn ga ik elke dag een rondje om.
Vandaag loop ik met windkracht zes over het bolwerk van de stad.
Veel bomen staan nog vol in het blad en hebben het zwaar te verduren. Het geluid is onheilspellend. 
Morgen is windkracht 9 voorspeld dan kies ik toch maar een andere route.
Ik heb me vermaakt aan de watervogels in de gracht die tegen de storm opzwemmen.
De eenden doen net of er niets aan de hand is en roeien wat langzamer dan normaal tegen de stroom in. 
De waterhoentjes daarentegen strekken hun nekjes, liggen bijna plat op het water en lijken moeizaam voort te ploeteren.
Die ene zwaan heeft het beter bekeken. Zij drijft op topsnelheid in tegenovergestelde richting, de veren een beetje uitgezet, windkracht 6 eronder en varen maar. 
Deze vogel kan het nog een eind volhouden op deze manier. Pas op het open water in het kanaal, waar de gracht uitkomt, krijgt ze de wind van voren.

5 opmerkingen:

  1. Fijn om te zien dat je er toch weer bent! Gaat het wat beter? Hier schieten de eenden door de vaart, het lijkt wel of ze straalaandrijving hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja de bulderende wind zet weer te schrijven aan he Ferrara? gaat het al iets beter met je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank dames, er zit vordering in, kan in elk geval weer langer zitten en dat heb je nodig wil je schrijven.

      Verwijderen
  3. Fijn! Advies: ga voorlopig niet met de motorzaag aan de gang....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha, hij is leuk, 'de wind van voren.' Zet 'm bij de schrijfveren van 2014!

    BeantwoordenVerwijderen