donderdag 28 november 2013

Schoon geweten

Vandaag was het een "van alles nog wat dag.”
Voor de laatste keer naar de fysiotherapeute, die het opspelende gewricht nog een keer flink manipuleerde. Nu moet ik het verder op eigen kracht en discipline in het gareel zien te houden.
Bij thuiskomst had echtgenoot de koffie klaar en vervolgens togen we voor de wekelijkse bulkboodschappen naar de supermarkt. Oh jé, ik moet nog suddervlees maken, bedenk ik nu.
Nou ja moet vanavond maar. Het strijken van een handvol overhemden is inmiddels klaar.
De andere handvol mag wachten tot morgen tenzij echtgenoot er heil inziet de rest ter hand te nemen. Kan hij goed hoor, strijken.
Na het raadplegen van buienradar kon ik met een gerust hart op de fiets naar de schouwburg om een paar theaterbonnen om te zetten in avondjes uit. Ik verheug me op Scapinoballet met uitleg vooraf.
Helaas konden niet alle wensen vervuld worden, maar voor 1e Paasdag volgend jaar zijn we met de cabaretvoorstelling “Buutvrij” onder de pannen.
Voor veel leeftijdgenoten is Pasen een periode om de caravan uit te proberen of op zijn vaste plek te stallen. Druk dus op de meeste campings. Voor ons een reden om nog een weekje thuis te blijven.
Na de schouwburg peddelde ik ter stomerij, daar was vorige week niet van gekomen.
Mijn schone goed hing al aardig achter in de rij. En nu zit ik verslag te doen van mijn “van alles nog wat dag” terwijl het suddervlees in de koelkast is beland.
Heerlijk hoor, dat mijn geweten dat zomaar goed vindt.

5 opmerkingen:

  1. fijn voor je dat je je plannen even kan bijstellen als dat nodig is.(glimlach)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een prima dagje. Je mag tevreden achterover leunen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fijn, alles in het leven even op de rit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, loslaten van alles wat er moet! We leren het wel....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een goed gevulde dag zeg maar. en ja, dat suddervlees, laat dat maar even garen in zijn sop, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen