donderdag 12 december 2013

Top 2000 2013

Zie ik hou van je
Bee Gees nr: 712
Words

Gorter had zeker zijn dag niet, denk ik bij de eerste zin.
Voor ik de analyse van dit gedicht heb gelezen bekruipt me het gevoel dat het erg simpel in elkaar lijkt te steken. Ik zeg met opzet lijkt want ik heb geen verstand van poëzie en met de diepere lagen lig ik nu al dagen in de clinch.
Nog maar eens lezen. De zin van het kraagje en waar de hals zit vind ik erg mooi.
Nog maar eens lezen, ik zie het vast niet goed. Die derde strofe is toch ingewikkelder dan ik dacht, die bedenk je niet zomaar even. Omdat het een gedicht van Gorter is moet het wel goed zijn, toch?  Nog een keer lezen.
Uiteindelijk kom ik tot de conclusie dat het een mooie ode aan de geliefde is die toch minder makkelijk in elkaar steekt dan ik dacht.
Gorter krijgt de zinnen, helaas voor zijn geliefde, niet over zijn lippen.
Daarom Words van de Bee Gees.

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi bedachte reeks die top 2000 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Walter, die eer is geheel voor Hella. http://heldenreis.nl/ Zij lanceerde het idee drie jaar geleden, sindsdien bedenkt zij jaarlijks een thema. Het wordt nog leuker als straks de Top 2000 wordt uitgezonden en de gekozen muziek te horen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha, wat een heerlijk nummer erbij! En hoezo 'het moet wel goed zijn' - het moet je ook aanspreken en iets doen.

    BeantwoordenVerwijderen