zaterdag 14 december 2013

Top 2000 2013

Het Huwelijk
Queen nr: 165
“Show must go on”

Toen hij bespeurde hoe de nevel van de tijd
in d’ogen van zijn vrouw de vonken uit kwam doven
haar wangen had verweerd, haar wangen had doorkloven
toen wendde hij zich af en vrat zich op van spijt

Zou de man zich ooit hebben afgevraagd of hij misschien de oorzaak van haar verval was.
En dat voor haar de zwaarwegende praktische bezwaren als, kinderen en inkomen een rol speelden om te blijven. Soms moet je jaren dapper voorwaarts om die bezwaren tot het minimum terug te brengen. 
Dat is hard werken.

3 opmerkingen:

  1. Dit gedicht had ik gelezen toe ik 18 jaar was en het verwondde me direct. Als jong meisje schrok ik me naar en altijd als ik dit gedicht weer zie raakt het me. Sommige dingen zijn zo vernielend.pfffft

    BeantwoordenVerwijderen