vrijdag 27 december 2013

Top 2000 2013

Lucebert
The Script and Will nr: 1330
“Hall of fame”

Ik tracht op poetisch wijze
Dat wil zeggen
Eenvouds verlichte waters
De ruimte van volledig leven
Tot uitdrukking te brengen

Dat ik de dichter in zijn woorden niet altijd kan volgen moge inmiddels duidelijk zijn
Ook hier begrijp ik de zin “eenvouds verlichte waters” niet.
Waarom niet gezegd:
Ik tracht op poëtische wijze
de ruimte van volledig leven
tot uitdrukking te brengen

Dichtregels van Lucebert staan letterlijk en figuurlijk in de ruimte, zoals deze bijvoorbeeld
In Gent:            “Alles van waarde is weerloos”
In Alkmaar:      “Van te veel spektakel wankel je allicht”
Lucebert zijn eigen Hall of fame

foto internet

Zo jammer dat de Zangeres Zonder Naam niet in de Top 2000 staat met de Soldatenmoeder, tekst Lucebert. Daar hoor je niemand over…

2 opmerkingen:

  1. Boeiend Ferrara en ja ik moet die regels van Lucebert overlezen en nadenken! Maar wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat let je Ferrara, zet het er gewoon zelf in! ;-) Hier, gewoon op je eigen blog@

    BeantwoordenVerwijderen