donderdag 23 januari 2014

Het vieste kerstdiner ooit

Ik heb geen herinnering aan een smerig kerstdiner.
Ook niet aan het lekkerste kerstdiner ooit.
Van huis uit niet gewend om vooral met Kerst breed uit te pakken, doe ik dat nog steeds niet.
Natuurlijk besteed ook ik wat extra aandacht aan vlees, groente en nagerecht. Maar aangezien ik, wat koken betreft, weinig zelfvertrouwen heb kies ik altijd voor veilig. Mislukken komt zo’n dag in mijn kookwoordenboek niet voor. Zelf amper aan tafel kunnen zitten om het de gasten, zo die er al zijn, naar de zin te maken is voor mij uit den boze. Veel te gezellig om zelf ook aan te schuiven.
Afgelopen jaar hadden we met Oudjaar een deel van ons kroost over de vloer en om kleinzoon een plezier te doen zaten we uitgebreid aan de gourmet. Het was gezellig, het was lekker en alle vlees en vis ging op. Niks kliekendag daarna.
Voor herhaling vatbaar? Voorlopig liever niet, het heeft bijna een week geduurd voor we uit de stank waren. Dat was vies!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen