woensdag 29 januari 2014

Kreukvrij

Een tijdje geleden heeft mijn stoomstrijkijzer de geest gegeven.
Poef, een vonkje en dat was het einde van een jarenlange relatie.
Wie wat bewaart heeft wat. Diep in een kast weggestopt stond nog een oude lichtgewicht, zonder fratsen. Die dag maakte ik het er het strijkklusje mee af.
De zoektocht naar een nieuw strijkijzer nam een aanvang en eindigde teleurstellend.
In alle winkels die ik aandeed mocht ik het gewicht voelen. Zonder water bleken ze allemaal zwaarder dan het strijkijzer dat zijn strijd had gestaakt en voor mij daarom lastig te hanteren. Het oude lichtgewicht ijzer werd in ere hersteld, maar ik deed al snel de ontdekking dat ik de was weer ouderwets moest invochten of de plantenspuit hanteren. Niet helemaal droog laten worden bleek ook goed te werken.
Ik herinnerde me waarom het ding destijds in ongenade was gevallen. Er moest te veel druk worden uitgeoefend om de overhemden van echtgenoot in het fatsoen te krijgen. Hij kon dan wel netjes voor de dag komen, maar ik bleef een tijdje zitten met pijnlijke vingers en polsen.
Nou kan mijn echtgenoot heel goed strijken dus daar leek de oplossing van dit huishoudelijke probleem te liggen.
Totdat vorige week bij de Aldi voor 10 euro een stoomstrijkijzer in de aanbieding stond.
Het bleek zonder water niet veel te wegen. Ik hou er niet van geld over de balk te smijten, maar in dit geval durfde ik de gok van 10 euro wel te wagen.
Vandaag deed ik er de eerste strijk mee. Naar tevredenheid kan ik zeggen. Die 10 euro brengt zijn geld wel op. Nog drie jaar garantie ook.
De lichtgewicht staat weer in de kast voor het geval dat…
Voorlopig is de boel glad gestreken.

7 opmerkingen:

  1. Perfect opgelost.
    OT: bewaart is hier met een t.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je aankoop, Ferrara. Dat haal je er altijd uit zonder dat er druk op je handen wordt gelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja de Aldi heeft soms verrassend leuke aanbiedingen en de kwaliteit is iets waar ik nog nooit te klagen over heb gehad, de service ook niet naar ik heb gehoord.

    Overigens.... als je in de wasmachine een scheutje azijn bij de was doet ontstaan er minder kreukels.....

    Een langer behoud van je strijkijzer kan je ook bewerkstellingen door een scheutje azijn in het water te doen...... of strijkwater te kopen (79 cent bij de Action) waar een lekkere geur aan zit ;-) (steeds meer winkels gaan het verkopen overigens)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja de Aldie heeft soms verrassende leuke aanbiedingen inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is wat ik noem een typisch "portie Ferrara". Een inkijk, alsof ik zó op de punt van je strijktafel ben beland. De laatste zin vind ik ronduit briljant.
    Liefs, Odette

    BeantwoordenVerwijderen