woensdag 15 januari 2014

Leer modern haken

Er was een tijd dat ik mijn moeder voortdurend met een haaknaald en wol of katoen bezig zag. Stola’s, kussens, plaids en complete poppen kwamen er uit haar handen.
Ik vond haakwerk iets tuttigs hebben. Toch heb ik de gehaakte stola, op internet heet het puntsjaal, van zwarte wol jaren gebruikt.
Het kleurige vest stond best aardig op een effen lange broek.
En ach de gehaakte bedsokken waren lekker warm in een huis zonder centrale verwarming.

Leer modern haken. Wat zou dat zijn, modern haken? Andere steken, andere kleuren, andere patronen? Ik word nieuwsgierig en surf een rondje op internet. Ik ben niet echt verbaasd als blijkt dat er in de loop der jaren op haakgebied weinig lijkt te zijn veranderd.
Ik stuit op rondjes en vierkantjes in dezelfde kleuren als vroeger. Poppen, tassen, dekens, truitjes enz. het lijkt nog hetzelfde. Ik geloof niet dat ik het alsnog ga leren, modern haken.
Hoewel, die bedsokken voor in de caravan?

foto internet

3 opmerkingen:

  1. Ha, ik heb ook gezocht, en vond deze: http://monstercrochet.blogspot.nl/2006/03/alien-contest-extended-deadline.html
    dat is toch wel héél modern ;-). Leuk dat je ook weer aan het schrijfveren bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zulke dingen haakten we lang geleden als pantoffels van synthetische garenklossen die ik kreeg van iemand die bij de toenmalige Enka werkte. Een stukje nostalgie.:-)

    BeantwoordenVerwijderen