donderdag 27 februari 2014

Josefientje Herpes

‘Mijn Tante Serpentina heeft gevraagd of ik haar klus wil afmaken met een koortsblaar.
Ik zie in de administratie dat ik je al een paar jaar ongemoeid heb gelaten, daarom voldoe ik graag aan haar verzoek. Kun je mooi dat zalfje, dat je “voor je weet maar nooit” altijd in je tas hebt, opsmeren voor de houdbaarheidsdatum is verstreken en het zijn werking verliest.
Ik zal de jeukende en tintelende ontsiering op de plek achterlaten waar je hem gewend bent. Links onder op je onderlip. Jammer nou, net nu je weer van plan bent naar buiten te gaan moet je de ijdelheid achterwege laten. Ik weet dat je deur niet uitgaat zonder gestifte lippen, maar dat zou ik nog even niet doen. Ik beloof je dit is de laatste stuiptrekking van mijn familie, voorlopig zullen we jou met rust laten, je hebt je portie voor 2014 ruim gehad.
Neem van mij aan er zit voorjaar in de lucht, zo zie je alles komt goed.
Ik zou zeggen, pak de draad weer op. Het ga je goed.’

2 opmerkingen:

  1. Van tante Serpentina en haar familie moet je het maar hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen