zaterdag 8 februari 2014

Word Exact 300

http://platoonline.wordpress.com/
Thema leuteren
In het stuk van 300 woorden komt het woord leuteren niet voor

We nemen er nog een

Achter mij op het terras zitten twee heren die me doen denken aan de mopperaars op het balkon in de Muppetshow.

‘Kerel, de vakantieperiode is in aantocht, ik moet er niet aan denken. Je moet van alles en kunt totaal niet ontspannen. Eerst opgepropt in het vliegtuig zitten en daarna ontdekken dat je huisje wel erg ver van het strand ligt.
Dat betekent een eind lopen voor je in het zand ligt, waar je tussen de landgenoten, bruin moet worden. Je weet, Patty wil altijd naar een warm land, de zon aanbidden en ’s avonds een beetje rondhangen op de boulevard. Laat mij maar thuis in mijn eigen tuin.’

‘Nou dat is ook niet alles, in mijn tuin zit je niet rustig als de buren thuis zijn. 
Hun puberzoon is een onopgevoede vlerk. Grote mond en hij draait altijd keiharde muziek. 
Vreselijke vent. De gracht gaat achteruit, iedereen woont er tegenwoordig.
Soms overweeg ik te verhuizen naar een appartement. Maar die onderkomens zijn schandalig duur en opgetrokken uit gipsplaat en waaibomenhout.
Het geld groeit me niet op de rug. Ik klaag niet hoor, ik kan me prima redden, maar na die foutieve aangifte heb ik nog steeds gedonder met de fiscus.’

‘Vertel mij wat, mijn schoonzoon Boris heeft een smak geld verloren aan een huizenproject in Spanje. Mijn dochter is razend, is niet meer gewend de tering naar de nering te zetten.’

‘Hou op zeg, daar weet ik over mee te praten. Marije en Bea zijn ook van die types. 
Nooit tevreden met wat ze hebben. Ze troeven elkaar af met veel te dure aankopen en blijven ontevreden.
En maar roddelen over een ander, echt niet normaal.

‘Zeg Fred, gaan we, of nemen we er nog een?’

‘Ober, brengt u nog maar twee rode wijn.’

11 opmerkingen:

  1. goed weer gegeven hoe mensen maar wat rond kunnen leuteren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, die twee hebben het uitgevonden! Lekker vlot geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een stelletje kletsmajoors. Ik zie die oude mannen helemaal voor me. Ze gaan zo mooi op in allerlei luxeproblemen. Je hebt het ontzettend leuk geschreven Ferrara. Een sterke WE.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ach je moet maar zo denken, zolang men nog over je kletst ben je tenminste nog interessant ;-)

    Leuk we!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dat mooi gedaan. Iedereen kan er zijn eigen conclusies uittrekken. Niet alleen geleuter maar ze doen hetzelfde als waar ze over klagen. Schitterend geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind 'vlerk' een geweldig woord. Leuke WE!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waldorf and Statler, ik zie het voor me! Prachtig, die discussie over vakantie in Verwegistaniƫ of in Hintergarten. Nou ja, heb je een Hintergarten aan de grachtengordel? Ik denk dat we dan hier beter af zijn: na de tuin nog een stukje bos en dan een ruim speelveld met zand en speeltoestellen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij vrouwen hebben inderdaad de naam maar mannen kunnen er ook wel wat van hoor. Leuk verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beetje de Muppets op het balkonnetje boven? Leuke WE!

    BeantwoordenVerwijderen