donderdag 27 maart 2014

Italiaanse avond

Een paar weken geleden hadden we vrienden uitgenodigd voor een eenvoudige, doch voedzame maaltijd. We dachten aan boerenkool met worst.
Helaas werd ik ziek en moest de eetafspraak afzeggen. Vervolgens reisden we af naar Toscane, maar wel met een nieuwe afspraak in de agenda.
Aangezien onze vrienden echte Italiëliefhebbers zijn, besloten we om het idee van een eenvoudige maaltijd te laten schieten en er een Italiaanse avond van te maken.
Nou is uitgebreid koken niet mijn sterkste kwaliteit maar een opgeleukte pasta moest lukken.
Lees wat ik er van maakte:
Vooraf een glaasje prosecco en verschillende soorten Italiaanse kaas, mozzarella, geitenkaas met honing, gorgonzola en ciabattabrood.
Aan tafel de zogenaamde antipasta, een bordje met 3 Italiaanse vleessoorten, parmaham, bresaola en salami. Als hoofdgerecht penne met Italiaanse groentemix, kip en tomatenpuree en voor de liefhebber een Italiaanse salade er naast.
Tot slot amandelkoekjes die je in een likeurtje moet dippen. Ik nam de walnotenlikeur die in de voorraad stond, maar de volgende keer koop ik toch amaretto, dat is wat minder scherp.
De wijnen: chianti en voor vriendin, die enkel wit drinkt, een pinot grigio.
Eigenlijk hadden we moeten afsluiten met espresso, maar ik ben niet in bezit van dergelijke apparatuur. Het mocht de pret niet drukken, de avond was een succes.
Nu ik het intik denk ik dat ik aardig heb uitgepakt.
Bertolli kan er nog van leren.

3 opmerkingen: